Dag 6 : vrijdag 12 september

12 september 2014 - Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk

Hotel La Rametière

Bezoek aan Le Mont-Saint-Michel : Le Mont-Saint-Michel is de gemeente op het eilandje Mont Saint-Michel. De gemeente maakt deel uit van het departement Manche; er zijn 43 inwoners

Na een ommetje om er te geraken (de gps was een beetje in de war en we zaten in landbouwgebied), vonden we toch nog makkelijk een parkeerplaats aan de voet van de Mont, ttz, zo’n 3 km te voet er vandaan, je kon ook het busje nemen, maar we besloten te voet te gaan over de  nieuw aangelegde voetgangersbrug ernaar toe.  Al gauw kwamen we tot de vaststelling dat we er niet alleen waren, maar gezien we er voor de middag waren, bleken we toch nog de stroom Japanners voor te zijn (gelukkig !). na stevig klimwerk konden we dan van het mooie uitzicht van aan de abdij genieten.

Terug op het vasteland reden we verder naar Granville.

Granville is een stad in het departement Manche in Frankrijk. De stad heeft ongeveer 13.000 inwoners. Zij worden Granvillais genoemd. De kern van de stad is op een rotsflank gebouwd.  Het is ook een belangrijke havenstad waar ook passagiersvervoer naar de Kanaaleilanden vertrekt.  Na een terrasje in de zon reden we nog verder naar Avranches (Avranches is een gemeente en onder-prefectuur van het Franse departement Manche en telt 8500 inwoners, die Avranchinais worden genoemd. De plaats maakt deel uit van het arrondissement Avranches.)  Hier dachten we de innerlijke mens te versterken, maar dat was buiten de sluitingsuren van de restaurants gerekend en reden we dan maar terug richting Plomb waar we in Sainte-Pience nog een plaatselijk restaurantje’ Chez Marie-Thérèse’ (lees dorpscafé waar men ook eten serveerde) vonden waar we uiteindelijk nog aan een lekkere steak geraakten.

Weer : ca 27° en zonnig